Konfirmationsläger '08




Här startar resan - nämligen i bussen. Vi hade träffats två timmar innan bussen kom, för att ta foto med hela gruppen. Fotona har inte kommit än, men hoppas det blir fint. Alla hade ju sina vita kåpor på sig, nästan som lucialinnen.


Det här är andra dagen, tror jag. Det var fint väder och nästan alla hade shorts. ;) Jossa och Julia är på väg till matsalen (Huset man ser i bakgrunden) för att käka.


De bästa vännerna sitter på vår "stambänk" där vi ofta satt när man hade lite tid över ibland.


Fina fina havet. Jag hann faktiskt inte bada, det var blåsigt de flesta dagarna och så himla kallt i vattnet! Men några tappra människor hoppade minsann i.


Bild från stambänken igen. Julia och Agnes sitter och chillar lite och posar för min kamera.


Som sagt, alla badade inte. Här syns Elvira, Hanna och Anna som sitter och fotar något. Hm, jag kommer tyvärr inte ihåg vad. Fina kameror, säger jag bara...


Gänget samlat i fönstret inne på vårat rum. Agnes, Jossa och Julia. De sitter visst på ett bord. Japp, det fanns inte så mycket annat att sitta på i rummen. killarna hade en soffa att chilla i, lite orättvist minsann.


Mina nya söta vänner. <3 Madde, Helén och Katta (Även kallad Uno-tjejen) Snälla och alltid med när man ska busa! ;)  


Några andra fina flickor. Som inte gillar att vara med på bild, tyvärr. Men men, jag gjorde mitt bästa för att  fånga dem på linsen. Lovisa, Linda och Robin. Med fönstret i bakgrunden, där vi hoppade ut mitt i natten när det var krig mot killarna.


Oj, där kom jag med på en sida. Med Julia och hennes jordgubbströja. Jag tror att Katta är fotograf, hon fick med våran stuga litegrann där i bakgrunden. Fönstret i mitten var vårat rum. Och vi posar på volleybollplanen.


En liten fin blomma som jag hittade när jag, Julia, Kerstin och Teresia plockade smultron. Någon kanske plockade den sen, när vi skulle klä midsommarstången, vem vet? ;)


Agnes och jag. Julia syns lite där i hörnet också. Jag tror att det var dagen när vi gjorde leken som gick ut på attt man skulle samla ihop så många saker som möjligt. mitt lag vann, faktiskt. En godispåse var, tackar tackar. Jag sumpade ganska många till Katta, Madde och Helén. ;) 


Här ligger några människor i min säng. Helén, Katta och Elvira. Vi planerar kriget mot killarna på midsommarnatten. Så himla kul var det, alltså. Alla hade krigsmålningar och en himla massa vapen. D.v.s. blöta tepåsar, tamponger, blött toapapper, hårspray, raklödder, vattenpistoler, tvål. Killarna kom vid ett-tiden mitt i natten och då var kriget igång.


Utsikten från vårt fönster. Jag tror att det är Filip som spelar volleyboll där utanför, hehe. Mest Jossas saker som ligger på bordet. Ingenting på bordet var mitt, faktiskt ;)


Teresia och Agnes planerar för midsommarnatten. Det var så kul, killarna var inte alls beredda på att alla tjejer skulle stå beredda och springa ut och attackera! Alla blev helt kletiga med massa saker och jag fick visst en stådmopp med äckligt vatten på mig. I ansiktet. Sen fick jag lite raklödder och såpa på sig också och det var inte det mysigaste. Men jag gav igen ;)


Sista bilden jag bjuder på idag. Havet. Mysigt var det allt när alla satt på stranden vid elden och sjöng. Minnen <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var var lägret nånstans?(:

2008-06-26 @ 14:50:45
Postat av: Rebecca

I trosa ;)

Postat av: carro/tunie

vad roligt :) jag ska också på läger senare i sommar.

2008-06-28 @ 10:49:22
URL: http://tunies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback