I'm back!

Nu är jag hemma igen!
Jag måste säga att jag har haft det så himla bra och det har verkligen varit så kul! Jag vet inte vart jag ska börja... Ni får helt enkelt se lite bilder tror jag, det blir nog det bästa sättet eftersom en bild säger mer än tusen ord. Tagna med min nya kamera som jag fick i födelsedagspresent men som är köpt i Taiwan. Canon Eos 450D. <3


 



Dessa pengar betalade jag med ett tag. Taiwanesiska dollar, minsann. Rätt så snygga, om jag får säga det själv.


 

En ny brun väska som jag köpte på en affär som hette Net. Åh, det fanns så mycket fint där! Och en bit av min klänning också. Den var ny och från Net, den med.  




Vi åkte till en stad i södra Taiwan som hette Kenting. Det var en badord där det var soligt och väldigt varmt. Vi låg under sånna här palmsaker och solade oss. Jag läste en bok som jag lånade av mormor, och det var så sorglig... Det fanns 6 stycken pooler också, fast ingen var djup för alla var dåliga på att simma där. Det roligaste av allt var att man var tvungen att ha badmössa när man babade i poolen, och det hade jag och Filippa! Alla gick runt och såg ut som små ägg ;)


 
Här ligger vi alltså och solar. Haha, båda har solen i ögonen, det är därför vi ser något skumma ut på denna bild. Men vi hade väldigt trevligt.
 


Juste, man fick sånna här snygga tofflor på hotellet. Är de inte coola så säg? Gula och blå, passar oss svenska människor ;)




Tivolistaden, som vi kallade den. Woow, man kunde köpa sockervadd, spela spel, köpa kläder och massa andra saker. Hela staden var som en stor marknad! En massa surfaffärer fanns det också, kanske fem stycken. Kenting var alltså värsta surfstaden, och jag såg massa surfare.



Här står Filippa vid räcket på en restaurang som låg på s e x t i o f j ä r d e våningen på att höghus. Det ni. F är lite suddig, jag fattar in´te vad som hänt med bilden, men det blev lite halvcoolt. Hela Bangkok nedanför.




Resten av resturangen. Fin, eller hur?



Då var sagan slut. Nej, jag bara skoja, det kommer säkert ploppa upp lite bilder från resan lite här och var. NU: Måla syrrans naglar med nya nagellackan från Thailand




Kommentarer
Postat av: Jullan

Heeej Rebban!! Vad kul att du fått en kamera, aaa!! Då kan vi ha värsta fotodagarna hihi :D fett roligt! Vilka fina bilder och roligt att läsa hur du haft det på resan. Jag måste säga att de där skorna var för snygga alltså! Kul att du gillade min nya blogg, hoppas att allt är bra med dig! jag saknar dig, jag kommer hem på onsdag tror jag!

ha det så roligt på landet,

Puss & kram från Jullis

Postat av: elin

åh jag är så himla avundsjuk på dig. för att du har varit där. och på din kamera för den delen. saknar dig. massor.

2008-07-31 @ 15:31:58
URL: http://joupsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback