Monday

Måndag igen, ny vecka. Jag kom precis hem från skolan, vi har ju projektvecka nu. Inga läxor. Inga prov. Det ska bli så skönt att kunna göra vad man vill efter skolan. Vi började ju 9.45 idag, härligt att kunna sova lite längre och göra sig iordning i lung och ro. Alla skulle samlas i miniaulan och lärarna pratade om vad projektet handlade om:
Yrken och framtid.
Sen fick vi gissa vad alla lärare hade jobbat som innan de blev lärare. Det var faktiskt jättekul, även fast det inte gick så himlans bra för mig och Julia, hehe. Vi fick en liten bok också, den var faktiskt fin. Den handlade om hur man söker jobb, hur man ska förbereda sig och lite sånt. 
Efter lunchen, som var ganska god faktiskt, hade vi matteprov (Enda provet på två veckor!) på Algebra och ekvationer. Det var SÅ svårt. Det var en uppgift som var jättesvår, jag satt med den i typ en halvtimme och bara stirrade på talen. Men jag löste den tillslut. Hoppas jag. Men åh, jag känner mig så osäker på alla talen, kommer säkert få sänkt betyg eller nåt...
Snart ska jag åka iväg till dansen. Balett idag, ska bli kul.
Jag ska nog kolla på Andra Avenyn nu, jag hinner inte ikväll (Det är ju Anna Pihl!) och inte imogron heller (Gossip Girl!)
Kram,
Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback