Utö '07

Onsdag.
Vi samlades 9.00 på skolgården och åkte tunnelbana, pendeltåg, buss och båt. Det var jättejobbigt med min jättestora ryggsäck, den tog så himla mycket plats OCH jag fick ont i ryggen ;) När vi kom fram satte alla upp sina tält - Jag och Jossa satte upp hennes fina silvriga och lila. Sen dalades vi upp i två grupper, den ena gick på promenad och den andra, min grupp, lekte en lek. Den gick ut på att hitta så många "natursaker" som möjligt på en timme. Min grupp, Rickards mentor, hittade allt utom en klädnypa. (VIlket inte är en natursak, men iallafall) Sen var det vår tur att gå på promenaden. Vi gick runt Utö pch tittade på olika bergarter. Det var måttligt roligt, men det är så himla fint på Utö, så det var helt okej ändå. Sen hade vi lite "fri tid" så jag, Agnes och Sofia gick och köpte lite godis. På kvällen åt vi matsäcken som vi hade med oss. Jag, Agnes, Jossa, Julia , Sofia och Elinor satte oss på en klippa mot havet och åt maten. Senare satt vi runt lägerelden och hade det mysigt. när vi skulle sova var jag och jossa jättetrötta, så vi somnade på en gång.

      
                       


Torsdag.
Vi gick upp ca 07.30 och åt frukost. Det var ganska kallt på morgonen, men vi fick varm choklad och belv iallafalla lite vamare. Efter frukosten skulle Rickards mentorsgrupp (Min!) paddla kajak, men jag kunde inte vara med... Jag stod på bryggan,tittade på och tog bilder på de andra. Det såg så himla kul ut, det var nog superkul för de adnra! Sen skulle vbi jobba med våra fördjupningar. Jag, Jossa och Sofia hade valt bild. Vi skulle måla av naturlandskap i akvarell. Jag hade aldrig gjort det innan, men jag blev helt kär i det, det var verkligen jätteroligt! När vi hade målat en stund fick vi avbryta för att äta lunch. Man skulle laga maten med några i sin mentorsgrupp, så jag fick laga köttbullar, korv och pulvermos med Agnes och Jonas. Maten var inte så himla god, men mitt stormkök funkade helt okej, faktiskt. Efter maten fortsatte vi med fördjupningarna. Jag och några till satt på en brygga och jobbade. Det var supermysigt, och varmt var det också. Man kunde bara ta t-shirt på sig.. Även om jag frös liite då men... Sen köpte vi lite godis till som vi skulle ha på kvällen. Till middag fick vi hamburgare. Vi var tvugna att leta lite skräp också, eftersom vi inte skulle lämna kvar något när vi åkte hem. När det blev mörkt (Vid ca 21) letade jag och hela gänget fram mitt stormkök och kokade lite te. Jossa och Elinor hade med sig tepåsar med olika smaker. Det var jättemysigt att sitta där i mörkreet och titta på stjärnorna. Sen gick vi till brasan och var med de andra. Det var skönt, men jag fick jättemycket rök i ögonen eftersom det blåste åt det hållet där vi satt. Klockan 22.30 gick vi upp till tälten och gjorde i ordnbing oss. Sen somnade vi.

     
                      


Fredag. 
Jag vaknade ca 7.00 och frös jättemycket! Det hade varit jättekallt i tältet på natten, och alla hade frusit fast vi hade tjocktröjor på oss. Sofia hade tillochmed sin regnjacka på sig fast frös ändå! Vi åt frukost och gjorde iodrning lunchmackor som vi skulle ha på hemresan. Sen packade vi ihop allt, letade lite skräp och åkte hem. Alla var jättetrötta på hemresan, men det har verkligen varit jättekul på Utö, så det gör inget att jag var supertrött efter. 


Älska Utö.


Kommentarer
Postat av: Agnes

åh, vad fiina bilder! pussisar

Postat av: soffliz

vad fint du har skrivit! finfina bilder också ;) pusselipuss

2007-09-08 @ 22:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback