Tjeckien

Heej, jag har inte skrivit pa ett tag nu igen... Men jag ar i Tjeckien nu och halsar pa min slakt. har ar det sommar, till skillnad fran hemma, dar det regnar typ hela tiden, haha. Vi bor hos min gammelmormor i en lagenhet utanfor Prag.
 Igar var vi hos mammas farbror och hans flickvan pa grillparty. Det var roligt, fisken som han grillade hade han fiskat sjalv, coolt. Mammas kusin, Jana var ocksa dar och han har en hund som ar jatteliten och jattesot, jag vet inte vad rasen heter, men den var superliten. Kanske Yorkshire nanting, men jag vet inte riktigt. Gullig var den allafall.
 Idag kommer mammas andra kusin Daniela och hennes mamma och halsar pa. Det blir roligt, men det ar lite jobbigt att inte kunna prata med dem, alla kan ju bara tjeckiska har, men jag och Filippa kan typ bara saga Hej och Tack far maten, haha.

Just nu sitter jag vid en till av mammas manga kusiners dator som vi kunde fa lana nar vi ville, och skriver. Han jobbar med datorer och dataskarmen ar ungefar lika stor som varan tv... Men tangentbordet ar lite konstigt som ni kanske marker, haha. 

I veckan ska vi nog aka in till Prag och shoppa lite. Det finns en jattebra affar dar, hoppas jag hittar nagot fint.

Tyvarr kan jag inte lagga ut nagra bilder medan jag ar har, men det kanske kommer nar jag har kommit hem.  

Ha det bra,
Rebecca






Kommentarer
Postat av: Jullan

åå de låter som om du har de toppen där borta alltså! Skönt att de är fint väder där, då får du sola lite extra åt mig ;) saknar dig, de är ju så långt kvar tills vi ses också... njut av lovet,PUSS o kram, julia

2007-07-29 @ 11:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback